Trading Cryptos : présentation de Pionex

Pionex est un exchange de cryptomonnaies qui a connu une des plus forte croissance en nombre d’inscrits sur l’année 2020. Cette plateforme d’échange a la particularité de proposer sans coût additionnel des bots de trading pour automatiser vos transactions de grid trading.

Pour ceux qui ne sont pas encore familier avec la stratégie de grid trading, nous vous invitons à consulter le lien suivant : https://blog.pionex.com/9-reason-for-using-a-grid-bot/ En résumé, votre bot réalisera des dizaines de micro transactions vous rapportant quelques euros en l’espace d’une journée en achetant bas (triangle vert sur le graphique ci-dessous) et en revandant plus haut (triangle rouge), ceci de manière automatisée 24h/24 7j/7. Cette stratégie est idéale pour les débutants puisqu’il n’est plus nécessaire d’analyser les marchés afin de définir le meilleur moment pour acheter et vendre.

image

L’ouverture d’un ordre est extrêmement facile. Il suffit de choisir une paire et définir le montant que l’on souhaite allouer et c’est tout, les algorithmes d’IA de Pionex font le reste (optimiser la taille de votre range ainsi que le taux de profit par grid).

Exemple : Je pense que le BTC va rester stable entre 15k et 35k dans les semaines à venir. Il suffit de sélectionner la paire « BTC/USD » puis « Grid Trading » puis « Use AI Strategy ». image

Que le cours du BTC baisse ou monte, vous continuerez de réaliser des profits grâce à vos microtransactions.

Exemples de résultats : +16,99% de profits en 23 jours notamment grâce aux 2601 transactions réalisés par le bot de trading.

image

+41,48% de profits en 26 jours en prenant un minimum de risques (range du BTC très large entre 2000 et 20000usdt) :

Vous pouvez aussi parier simultanément sur la baisse et la hausse pour un même actif et vous serez toujours gagnant :

image

Enfin, quelques conseils pour maximiser vos profits : https://medium.com/pionex/the-5-tips-for-trading-bot-which-may-help-you-make-more-profit-42b843f4dc08

Pionex vous permet aussi de passer des ordres avec un training TP sans coût additionnel (généralement payant au travers d’outils tiers tels que 3commas, Kryll,…) :

Pour en savoir plus : https://blog.pionex.com/smart-trade-en/ N’hésitez pas si vous avez des questions ! :blush:

26 J'aimes

Hey guys,

Currently in test period but results are great so far. My best moove in 2 days :

Leveraging bot x5 on ETH/USDT pair Screenshot_186

Classic bot on LTC/USDT pair, not bad also, slower but less risks. (unrealized profit = market fluctuations / variance) Screenshot_187

Try by yourself, it’s easy.

1 J'aime

The crypto bull run is probably over, a grid strategy is particularly revelant those days.

Nicely done for your +25% profits in less than 2 days, even more so with the pair ETH/USDT which is not very risky !

Be careful though with the use of leverage, I advise beginners not to use leverage above x3.

1 J'aime

What about setting up the margin bot on short as soon as wee see the downtrend ?

I did setup alerts in case we reach the liquid prices, seems ok. i’m still looking for a formula wich i can calculate my stop loss entering various parameters to fit the liquidating price.

more to come soon :slight_smile:

That’s not the aim of grid trading. If you believe that your currency will weaken, you should « just » short this particular crypto, and it will give you better results than grid trading (only if your downtrend biais is corect, of course).

Grid trading has great results when price is ranging, not when there is a clear trend.

1 J'aime

Understood,

• Exploiting trends manually would give us more profit.
  • Start the bot in resistance zones and let him get the spots during fluctuations.

I’m still running that long-term LTC/USDT grind, great result so far

I’m still leveraging ETH, but with less risks following @Julien_Paris_G1 advices. I clearly catched the wave of the current ETH trend.

Trying something with XRP there, I assume it is going to be fluctuant until SEC gives his decision. if the charges are cancelled, kaboom.

Just waiting some hours to catch a fair price to run a BTC/USDT bot for a long term.

I come from poker and i love that new game ;D Thanks @Julien_Paris_G1 for leading the way to the community. Thanks for your kind advices @Damian_G2

ashroth

3 J'aimes

After a week of trial, I think the default grid trading bot is too sensitive to the global trend of the crypto. From +14% to 0 when BTC was bear, then the bot was less performing than a simple hold position.

This, combined with transaction fees and 400 transactions, results in a plus-value of 4%, minus 2% of fees which leeds to only 2% of net profit.

Should I tweak the bot to work with larger grids ?

Am I having the wrong idea of what a bot is supposed to do ?

What do you guys think ?

1 J'aime

I advise you to watch some Bitsgap videos, those will help you tweak your grids.

But it does not do miracles, this strategy is not optimal in bear or bull markets.