Sylvain, 38 ans, compositeur

Bonjour à tous,
Je suis très heureux de rejoindre la communauté. Les vidéos de JM sont une grande source d’inspiration et de motivation. Ravi de prolonger cette expérience via ce forum et ses membres bienveillants et talentueux.

Saltimbanque de métier (compositeur / orchestrateur, essentiellement pour le cinéma), j’ai pu, à force de travail acharné les premières années, trouver finalement une certaine liberté financière, puis devenir sereinement père de deux enfants.
Je viens ici pour me nourrir d’énergies positives, de précieux conseils (notamment en ce qui concerne le webmarketing au sens large, mon plus gros point faible), et apporter ma part.
A court terme, je tiens à remonter sur scène, activité qui m’épanouit le plus. Ce sera l’occasion de nouer des partenariats avec des experts de la vente online, ici présents, et de développer du business. J’ai pour objectif de revenir, afin fin 2021, à mon niveau de revenus pré-paternel (environ 200k/an ; j’ai levé le pied à la naissance de mes gosses).
D’ici quelques temps, en réalité le plus court possible, je tiens à m’expatrier pour un pays plus sûr. Je n’ai aucune confiance en l’avenir de la France, que ce soit la question de l’identité, de l’économie, où de la sécurité.
J’aime beaucoup Moscou, pour y avoir travaillé. Ce sera probablement la destination choisie. A voir.

Au plaisir de vous lire, et d’échanger avec vous.

5 J'aimes

Bienvenue Sylvain!

Bonjour Sylvain,

Je vis actuellement à Moscou et je confirme que c’est une sacré ville.

Dans quel coin vivais-tu? (Réponds-moi en MP) :wink:

1 J'aime

Hello les frérots,
J’ai été quasiment totalement inactif sur le forum depuis mon inscription. Je me suis enfermé pour bosser et revenir à des revenus décents.
C’est maintenant chose faite. Prêt pour l’expatriation, le plus vite possible (je sens que janvier 2021 va être explosif pour la France).

1 J'aime

Hello Sylvain and welcome back to the forum,

I find your presentation extremely inspiring and I hope you were able to find some good contacts for your online business endeavours.

I am curious : what do you think about eastern european action movies ? I believe it would be a great way to bring back some healthy values and reach people around the globe,

after all the movie industry (Hollywood in particular) is mostly propaganda, and DBL could do the same by financing, creating movies (and music) that could be entertaining and educative at the same time (just like these good old 70s and 80s movies).

By the way, regarding your expatriation, I can only recommend that you come spend some days in Bulgaria, Olivier is building a great community of young, adventurous and ambitious leaders in Sofia and we will be soon around 10-15 DBL members here… plus it’s extremely safe for children.

Best of luck to you and see you on the forum :pirate_flag:

Hello Chris,

Thank you for your message and your kindness. Like many on DBL, I am convinced that only work brings us freedom, power and happiness.

Regarding cinema and propaganda, this is a long-standing marriage. I don’t work for French cinema any longer, which has lost all form of common sense, and smells the bienpensance and this fucking ideology of Vivre ensemble. You should know that the CNC has been ardently supporting films from the suburbs since 2013 via the « Fond Images de la Diversité ». Everything is propaganda. The virility has lost its splendor for a long time (remembering Gabin, Ventura …).

American cinema is no exception. The Black Panther and Co are there to constantly insult our civilization.

I worked a bit in Russia few years ago, but not for the cinema. It was for a ballet with the composer Vangelis. To tell the truth, I don’t know the cinema of Eastern Europe very well. I was offered to work in 2013, but the budgets were ten times smaller, compared to American budgets.

You’re right ; I have to re-activate contacts I have there. Your idea is excellent, but you must to position yourself as a producer and distributor, and find the right people there. Ultimately, why not set up a Netflix equivalent on this editorial line ? Cinema should be a great educational tool.

We stay in touch. Best

1 J'aime

Welcome back Sylvain :muscle: